Som selvstændig med fire forskellige virksomheder, så er der nok at se til. Især nu hvor vi har udvidet familien og jeg nu er far til hele tre dejlige unger. Derfor har det også været vigtigt for mig at få helt styr på alt, der foregår i mine virksomheder, så jeg ikke mister overblikket, nu hvor jeg bruger ekstra meget tid med familien.
Indtil nu har jeg haft mange ansatte i min HR-afdeling, og ellers konsulteret de forskellige ansatte til højre og venstre. Det fungerede simpelthen ikke for mig på sigt. Jeg havde brug for at få samlet alle informationer ét sted uden så mange mellemled, og hvor det hele var digitaliseret, så al information var nem at tilgå, når jeg skulle bruge det.
Blev anbefalet MainManager
Jeg var ude og spise med en kollega i branchen, der også er direktør for mange virksomheder. Vi snakker normalt ikke arbejde, når vi ses, men lige i dag havde jeg brug for hans erfaring og ekspertise. Han har selv fire børn, så han ved om nogen, hvor vigtigt det er at have styr på virksomheden, så man kan slappe af, når man er hjemme og have ro i sindet.
Han fortalte mig, at hans virksomheder bruger et facility management system til at samle alle informationer om hans virksomheder. På den måde havde han altid det fulde overblik, og kunne være meget mere hjemme ved familien og slippe for at ringe rundt til sine ansatte, hvis han manglede information eller indblik i sine forretninger.
Og det bedste af det hele var, at han havde sparet en masse driftsomkostninger, fordi alle interne arbejdsprocesser var blevet digitaliseret og optimeret gennem disse processer.
Sparer bade tid og medarbejderløn
Da jeg fandt ud af, hvor meget man faktisk kan med MainManager, sparede jeg også selv en masse penge og ressourcer. Alle interne metoder og arbejdsprocesser blev voldsomt effektiviseret og optimere på ingen tid.
Mine HR-medarbejdere kunne nu arbejde langt mere effektivt og være på forkant med alle opgaver. Systemet var nemt at lære, og så er det ifølge mine HR-ansatte det mest brugervenlige system, de har arbejdet med. Det var lige det værktøj, jeg stod og manglede.
Mere tid med familien
Det bedste ved det hele er, at jeg nu har langt mere ro i krop og sind, så jeg kan være til stede, når jeg er derhjemme. Jeg ved, der er styr på det hele, da jeg kan følge med i alt i MainManager hjemmefra.
Så hvis du ligesom jeg har brug for indblik i dine virksomheder, og ikke har mulighed for at komme rundt på alle kontorer hver dag og holde dig ajour med, hvad der sker i alle afdelinger – så vil jeg anbefale et facility management system.
Det giver bare en utrolig frihed, og vigtigst af alt – ro i sindet som selvstændig erhvervsdrivende.